رئیس کل دادگستری مازندران: برخورد قاطع و جدی با مجرمان حرفه ای و سابقه دار

برخورد قاطع و جدی با مجرمان حرفه ای و سابقه دار مورد تاکید ویژه دستگاه قضایی استان بوده و در این راستا با هدف تامین امنیت و ایجاد آرامش روانی در جامعه، پس از جمع آوری مستندات لازم، برخورد قاطع و قانونی با مجرمان صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ 15 September 2024
رئیس کل دادگستری مازندران: برخورد قاطع و جدی با مجرمان حرفه ای و سابقه دار

 

 
به گزارش تابناک مازندران ، رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم برخورد قاطع و جدی با مجرمان حرفه ای و سابقه دار تاکید کرد و گفت: فلسفه کنترل مجرمان حرفه ای، تامین امنیت و ایجاد آرامش روانی در جامعه است.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، دکتر عباس پوریانی در جلسه ستاد کنترل مجرمین حرفه ای و سابقه دار استان، افزود: مفاد دستورالعمل اجرايي قوه قضاییه و تکالیف تصریح شده در خصوص كنترل مجرمان حرفه‌اي و سابقه‌دار، باید مد نظر ویژه همه دستگاه های ذیربط قرار گیرد.
 
رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: نیروی انتظامی استان، اسامی مشمولین دستورالعمل مجرمان حرفه ای و سابقه دار را از اداره کل زندان ها و معاونت فناوری دادگستری استان اخذ و پس از مطرح شدن اسامی افراد مشمول در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه ای مازندران و با تشخیص ستاد مذکور در خصوص مشول بودن افراد، تکالیف تصریح شده با دستور مدعی العموم هر شهرستان، پیگیری و اجرا خواهد شد.
 
پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد قاطع و جدی با مجرمان حرفه ای و سابقه دار مورد تاکید ویژه دستگاه قضایی استان بوده و در این راستا با هدف تامین امنیت و ایجاد آرامش روانی در جامعه، پس از جمع آوری مستندات لازم، برخورد قاطع و قانونی با مجرمان صورت خواهد گرفت.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران نیز در این جلسه یکی از وظایف اصلی دادگستری را پیشگیری از وقوع جرائم عنوان کرد و افزود: کسانی که چندین بار مرتکب جرم شدند، آمادگی لازم برای ارتکاب مجدد جرائم را نیز دارند که می طلبد دستگاه قضایی و دستگاههای انتظامی و امنیتی، با اتخاذ تمهیدات لازم از وقوع مجدد جرم پیشگیری کنند تا ایجاد فضای امن در جامعه و آسایش و آرامش مردم را شاهد باشیم.
 
علی اکبر عالیشاه در ادامه با اشاره به آمار ارائه شده در خصوص مجرمان دارای پابند الکترونیکی در استان، تاکید کرد: اعتراض مشمولین طرح پابند الکترونیکی، در ستاد کنترل مجرمان حرفه ای استان مطرح و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
 
دادستان مرکز مازندران تصریح کرد: دغدغه دادگستری استان مازندران ایجاد امنیت در جامعه است و در این مسیر، ضابطین مورد حمایت دستگاه قضایی استان خواهند بود.
 
عالیشاه خاطرنشان کرد: اولویت دادگستری استان در برخورد با مجرمان، اصلاح است؛ ولی در خصوص مجرمانی که قابل اصلاح نباشند، قطعاً برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.
 
گفتنی است در ادامه اعضای جلسه، موارد مد نظر خود را در خصوص موارد مطروحه بیان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار